Employee Experience, del cap al cor de l’empleat

L’experiència que viu dia a dia l’empleat és clau per retenir-lo i millorar el seu rendiment de la mateixa manera que l’experiència de client s’ha convertit en un element essencial en l’estratègia de negoci de les empreses
  • La jornada Employee Experience: Gestionant persones en l’economia del coneixement, celebrada a la seu de Foment del Treball, ha comptat amb la participació de José Luis Pascual de Lukkap, María Ibáñez de Chiesi, Cristina López de Gas Natural, Isabel Sánchez i Patricia Salado de Everis, i Silvia Foréscom a representant del Foro RRHH.
  • El Foro RRHH està patrocinat per Randstad i Adeslas.
  • La evolució de les sessions i els temes de debat del Foro RRHH poden seguir-se a través del compte @Foro_RRHH.

Des de fa anys un gran nombre d’empreses, a part de dedicar esforços per generar experiències diferencials per als seus clients, s’enfoquen també en generar-les per als seus empleats, el seu client intern al cap i a la fi. L’objectiu, segons Sílvia Forés, membre del Fòrum RRHH i Meeting Leader de la sessió, és “ser capaços d’aconseguir que cadascuna de les persones que formen part de la companyia visqui una experiència que superi o almenys compleixi amb les seves expectatives, i que a més ofereixi un tracte personalitzat”. L’empleat estarà més satisfet i orgullós amb la companyia, la qual cosa revertirà en el seu acompliment i resultats.

Des de Lukkap ajuden a les empreses a implantar aquest sistema de gestió de persones basat en l’Employee Experience. José Luis Pascual, director d’Experiència d’Empleat de la companyia, llança una pregunta als assistents: “Us tatuarieu el logotip de la vostra empresa?”. Segurament ni amb l’Employee Experience aconseguiriem això però podria acostar-s’hi bastant, tenint en compte que es tracta d’un model de relació que aspira a canviar la vida dels treballadors.

“Si podem passar del cap de l’empleat al cor, aquest vincle serà diferencial. Però per aconseguir això hem d’entendre què és el que vol”

L’organització no ha de decidir què és importa per als seus empleats, són ells qui han d’orientar cap a on enfocar els esforços per donar solució a les seves necessitats. “Amb l’Employee Experience es mesura constantment, moment a moment, totes les interaccions, sinó pot ser tard”, ressalta José Luis Pascual. Les persones passen moltes hores a l’oficina però cal tenir coneixement de quins són els moments clau, els que veritablement li importen, per marcar la diferència.

Algunes empreses ja estan implementant aquests models de relació. És el cas de Chiesi, on, tal com explica María Ibáñez, People Business Partner de la indústria farmacèutica, volien entendre què viuen els seus treballadors, què senten, què experimenten, i de veritat posar al centre a les persones de la seva companyia.

“Perquè els nostres empleats s’identifiquessin amb aquest nou sistema, haviem de tenir molt clara la nostra proposta de valor i actuar de manera coherent”

“La implicació de tots és fonamental perquè el Employee Experience funcioni”, afirma Patricia Salat, Talent Manager d’Everis a Madrid, empresa que també promou aquest tipus d’iniciatives. “Cal involucrar al negoci i als alts càrrecs, no només a recursos humans”.

D’altra banda, Isabel Sánchez, Talent Managemient d’Everis a Barcelona, ​​exposa l’Employee Journey Map que van haver d’elaborar i en el qual es defineixen cada un dels processos de la relació empleat-empresa:

  1. Enamorar
  2. Hola
  3. Potenciar l’ambient
  4. Creixement
  5. Renaixement

“L’objectiu d’aquest projecte és provocar un impacte emocional en tots els moments que viu l’empleat, fins i tot si marxa. En aquest cas ho anomenem un “fins aviat” i li lliurem un bitllet d’anada i tornada com a símbol que intentarem enamorar-lo de nou en el futur”

Un dels objectius d’Everis és aconseguir que l’empleat encara que deixi l’empresa es converteixi en prescriptor de la marca gràcies a una Employee Experience molt positiva. En la mateixa línia, Cristina López, Head of Customer Experience de Gas Natural, defensa que el Customer Experience no s’entén sense el Employee Experience. No té sentit que el client et recomani si no ho fa l’empleat.

“L’empleat ha de ser el primer ambaixador de la companyia, però per això has de fer un diagnòstic que et proporcioni què senten els teus empleats cap a ella”

Recopilatori de vídeos

Àlbum de fotos

Employee Experiencie:

Fòrum de prestigi entre els professionals del sector 

El Foro RRHH de Foment del Treball és una plataforma i punt de trobada i debat entre directius i professionals de recursos humans. Creat el 2001 per un grup de prestigiosos directors de recursos humans, permet un entorn per a l’intercanvi d’idees i experiències al voltant de la gestió de persones en les organitzacions. A dia d’avui, és ja una de les principals plataformes de debat del país sobre qüestions relacionades amb la gestió dels equips humans, alhora que és un aparador de les millors pràctiques en relació a aquest aspecte.

Les activitats del Foro RRHH són possibles gràcies al suport de Randstad, el patrocinador oficial.

L’alimentació d’una xarxa social de contactes professionals és un dels eixos clau de l’activitat del Foro. L’evolució de les seves sessions i els temes de debat es segueixen a través del compte @Foro_RRHH i del hashtag #fororrhh.

Aquesta sessió compte amb el patrocini de:
Mitjà col·laborador: