Carlota Pi, CoFounder i CMO d’Holaluz, protagonitza el segon CEOTalks del Foro RRHH de Foment

Carlota Pi, fundadora d’Holaluz, companyia elèctrica que està revolucionat el sector energètic sota el lema, “Sempre hi ha una altra manera de veure les coses”; es reuneix, en la segona trobada CEOTalks del Foro RRHH de Foment, amb un grup reduït de directius de recursos humans d’alt nivell en el Hotel Casa Fuster, per debatre sobre els principals reptes en gestió de persones. Aquestes sessions compten amb l’ajut de Randstad i Up Spain.

Holaluz neix amb la finalitat d’apropar un bé bàsic, com és l’electricitat, a les persones, aprofitant les avantatges i les eines proporcionades per la irrupció d’Internet. La seva missió és oferir energia verda a preus justos tant a pimes com a particulars. Va començar com una startup amb tres treballadors, els tres fundadors, i actualment compte amb un equip de 109 persones, de les quals 53 són homes i 56 dones, paritat que també es manté a nivell directiu.

Aquest equilibri de gènere és fruit de fomentar un ecosistema basat en tres punts claus: la capacitat de rebre feedback, la implantació d’un model de treball basat en l’autogestió, i l’alineació de l’equipo humà amb els valors de la companyia.  Gràcies a tot això s’aconsegueix, segons Carlota Pi, que “les persones es puguin desenvolupar de manera integral dins de l’empresa”.

Una de les creences implantades en la cultura de l’organització és que “les persones van primer”. Carlota Pi desvetlla algunes de les accions realitzades per fomentar aquest eix estratègic, com el sorprenent servei d’atenció al client, portat a terme pel propi equip d’Holaluz. Qualsevol integrant de la companyia ha d’estar dues hores al mes escoltant les pors, desitjos, propostes, consultes o queixes dels clients.

Tots passem per atenció al client, siguis CEO, manager, tècnic informàtic, etc.; perquè de manera constant rebem un bany de realitat i no oblidem la raó per la qual existeix la companyia. A més, aquest exercici genera molta cohesió en els equips, ja que aquest punt d’unió amb el client fa que tots tinguem més respecte per l’altra.

Aquesta escolta activa també ha proporcionat innovació en producte, repercutint en un augment de ventes i fent més forta a la companyia. Una altra de les fortaleses d’Holaluz és la implantació d’un model de treball basat en l’autogestió. Es treballa 100% per objectius, “cada equip decideix els objectius pels que lluitarà, quins projectes i recursos necessita per portar-los a terme i amb quins indicadors vol ser mesurat”, explica Carlota Pi. Aquest sistema de treball basat en apoderar al treballador, junt amb d’altres moltes mesures, també pensades per facilitar el treball a tot l’equip humà de la companyia, acaben generant “un cercle virtuós en el qual contínuament vas afegint elements que facin créixer a les persones”.

El tercer eix primordial per a la companyia és nodrir-se de persones que no només treballin bé, sinó que també estiguin en concordança amb la cultura de l’empresa. Quan no és així, però, d’altra banda, és molt vàlid professionalment, la situació és menys complexa perquè fàcilment acaben trobant alguna empresa on aquets factor no sigui indispensable. “El hard time ve quan es tracta d’una persona que coincideix amb els valors de l’empresa però no acaba de desenvolupar-se professionalment”. En aquests casos, des del departament de recursos humans,  s’ofereix un pla d’ajuda i acompanyament en el procés de cerca d’un nou lloc de feina.

Tots aquests valors es transmeten a través d’una curiosa estratègia de comunicació que és: “ninguna”, confesa Carlota Pi. “Hi ha un proverbi africà que ens agrada molt que diu: la paraula convenç, però l’exemple arrasa. Seguint amb aquesta filosofia, creiem que no necessitem dir lo bons que som si realment ho som. Practiquem una comunicació amb fets, gràcies a que tot el que fem està impregnat dels nostres valors”.

Vídeo CEOTalks Carlota Pi

CEOTalks del Foro RRHH

“Responent a la necessitat de crear entorns en els quals poder dialogar, inspirar-se i tenir l’oportunitat de conèixer la perspectiva de la figura de màxima responsabilitat en una empresa, com és la del director general, neixen els CEOTalks”, apunta Beatriz Vila, presidenta de la Junta del Foro RRHH de Foment Treball i responsable d’impulsar aquesta iniciativa.

Es tracta d’un espai de debat entre directius de recursos humans de grans companyies i un CEO amb una inspiradora trajectòria professional relacionada, en molts aspectes, amb la implantació de noves pràctiques dedicades a millorar la gestió de persones dins de les organitzacions.

 

Fòrum de prestigi entre els professionals del sector 

El Foro RRHH de Foment del Treball és una plataforma i punt de trobada i debat entre directius i professionals de recursos humans. Creat el 2001 per un grup de prestigiosos directors de recursos humans, permet un entorn per a l’intercanvi d’idees i experiències al voltant de la gestió de persones en les organitzacions. A dia d’avui, és ja una de les principals plataformes de debat del país sobre qüestions relacionades amb la gestió dels equips humans, alhora que és un aparador de les millors pràctiques en relació a aquest aspecte.

Les activitats del Foro RRHH són possibles gràcies al suport de Randstad, el patrocinador oficial.

L’alimentació d’una xarxa social de contactes professionals és un dels eixos clau de l’activitat del Foro. L’evolució de les seves sessions i els temes de debat es segueixen a través del compte @Foro_RRHH i del hashtag #fororrhh.

Aquestes sessions compten amb el suport de: